Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Bcaa co to jest i kto powinien przyjmować aminokwasy rozgałęzione?

Każdy, kto dba o swoją sylwetkę z pewnością kojarzy określenie bcaa. Co to jest i dlaczego warto zapamiętać ten skrót? Dotyczy on suplementów, które wspomagają organizm podczas intensywnych ćwiczeń fizycznych. Komu przydaje się taka dodatkowa porcja białka?

 

Niezbędne trio aminokwasów

Na początek warto rozszyfrować skrót bcaa. Co to jest? Określenie pochodzi od skrótu literowego angielskiej nazwy tych aminokwasów: Branched Chain Amino Acids, które oznacza aminokwasy rozgałęzione. W ich skład wchodzą trzy aminokwasy: walina, izoleucyna oraz leucyna. Walina odpowiada za równowagę azotową i przyspiesza regenerację. Izoleucyna stanowi alternatywne źródło energii, gdy zabraknie kwasów tłuszczowych oraz węglowodanów. Bierze także udział w procesie produkcji hemoglobiny. Leucyna potęguje działanie białek i stanowi ważny element w ich syntezie. Wszystkie trzy aminokwasy są egzogenne, czyli nasz organizm nie jest w stanie ich wytworzyć. Muszą być dostarczone wraz z pokarmem.

 

Skuteczna ochrona naszych mięśni

Wymienione aminokwasy występują w codziennej diecie, ale ich ilość jest niewystarczająca zwłaszcza dla osób bardzo aktywnych. To dlatego wielu sportowców i amatorów intensywnego ruchu wybiera bcaa. Co to jest za suplement? Jego skład utrzymuje w dobrej kondycji nasze włókna mięśniowe. Pomaga także w budowaniu wymarzonej sylwetki. Aminokwasy rozgałęzione poleca się nie tylko tym, którzy marzą o imponującej muskulaturze. Suplementację mogą przyjmować także osoby, które się odchudzają. Połączenie BCAA z różnego typu termogenikami usprawnia i przyspiesza proces spalania tkanki tłuszczowej.

 

Bcaa - co to jest i jak się suplementować?

Suplementy bcaa, dostępne w sklepie Profsender poleca się osobom trenującym, oraz tym, które chcą spalić tkankę tłuszczową. Najczęściej przyjmuje się je około godziny przed treningiem, aby mniej odczuwać zmęczenie mięśni. Większość osób sięga po kolejną dawkę również po wysiłku, choć w tym przypadku należy odczekać około kwadransa. Zalecana dawka jest uzależniona od intensywności ćwiczeń, a nawet rodzaju dyscypliny sportowej. Waha się od 3 do nawet 50 gramów. Bcaa powinno się przyjmować także w dni, gdy nie trenujemy. Najlepiej po posiłku porannym lub wieczornym.

Bcaa to bezpieczne produkty, których stosowanie warto jednak skonsultować z lekarzem. Ostrożnie do suplementacji powinny podejść osoby, które chorują na niewydolność wątroby.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl