Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Co jeść przed treningiem, by mieć siłę na wszystkie ćwiczenia?

 

Regularne ćwiczenia fizyczne to dla wielu osób sposób na zdrowie i dobrą formę. Aby utrzymywać ten stan idą na ustępstwa, które w dużej mierze dotyczą diety i spożywanych pokarmów. Żadne skrajności nie są wskazane, dlatego każdy, kto chce o siebie dbać i trenować jednocześnie, powinien pamiętać, że ćwiczenie z pustym brzuchem do niczego dobrego nie prowadzi. Ale co w takim razie jeść przed treningiem, by czuć się silnym, a nie przejedzonym?

 

Po co w ogóle trzeba jeść przed zajęciami sportowymi?

 

Nim podpowiemy co jeść przed treningiem, najpierw wyjaśnimy, dlaczego ten posiłek jest taki ważny. Skoro od dziecka wmawiano nam, że z pełnym brzuchem nie wchodzi się do wody, ani nie biega i nie skacze, to skąd taka rozbieżność? Mianowicie chodzi o to, aby posiłek spożywany przed aktywnością fizyczną był specjalnie dobrany – lekki i energetyczny zarazem, z pewnością nieobfity i nie byle jaki. Trzeba go zjeść maksymalnie dwie godziny wcześniej i spokojnie poczekać, a w odpowiednim momencie moc z jedzenia da o sobie znać. Wbrew pozorom z wypełnionym żołądkiem spalisz więcej tłuszczu niż na głodzie, a przy tym ochronisz mięśnie. Takie przygotowanie ułatwia też ich regenerację po treningu.

 

Co jeść przed treningiem?

 

Podczas gdy niektórzy preferują trening na pusty żołądek, kluczowe jest, aby mieć odpowiednią ilość poniższych makroskładników w swoich posiłkach lub przekąskach przed wyjściem na siłownie. Najważniejsze jest trio: węglowodany, biało i tłuszcze. Co konkretnie jeść przed treningiem?

Węgle stanowią źródło energii, z którego czerpią mięśnie. W trakcie ćwiczeń wykorzystywana jest glukoza, która chroni zmagazynowany w mięśniach glikogen. Aby dostarczyć organizmowi tego składnika, jedz warzywa i owoce oraz produkty pełnoziarniste.

Budowa masy mięśniowej po ćwiczeniach zależy od spożywanego przed nimi białka. Przyjmując je w postaci jogurtu, roślin strączkowych, jajek czy ryby, ułatwiasz regenerację i budowę mięśni, opóźniając rozkład aminokwasów.

Podczas ćwiczeń na optymalnym poziomie intensywności tłuszcz z organizmu zamieniany jest w energię. Dzieje się tak, gdy mięśnie mają wystarczająco dużo tlenu. Tłuszcze chronią serce, spowalniają trawienie, przez co dłużej jesteś nasycony.

 

Suplementy, które pomogą Ci lepiej trenować

 

Gdy już wiesz co jeść przed treningiem, warto wspomagać się dodatkowo suplementami, które zawierają w swoim składzie kreatynę, kofeinę i witaminy z grupy B. Warto wybierać gotowe mieszanki, które dodatkowo zwiększają koncentrację i zmniejszają zmęczenie. To ważne, by przestrzegać zaleceń producenta, zarówno co do sposobu przyjmowania, jak i dozwolonej ilości. Wtedy jedyne co Ci grozi, to satysfakcjonujące wyniki podczas treningu.

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl