Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Ile białka po treningu? Możesz to w prosty sposób oszacować!

Dobrze zaplanowany trening jest niezwykle istotny dla harmonijnego rozwoju ciała. Nie ma znaczenia, czy chcesz odbudować kondycję po dłuższej przerwie, czy skupiasz się na doskonałej sylwetce i sportowych wyzwaniach. Musisz pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Stopniowe zwiększanie obciążenia, regeneracja i właściwa dieta, pozwolą ci na osiągnięcie sukcesu. Z tą ostatnią wiąże się istotne pytanie. Ile białka po treningu powinieneś przyjąć? Znalezienie odpowiedzi nie jest trudne, ale dla dobrego zrozumienia tematu przyglądnijmy się szczegółom!

 

Po co komu to białko? Prosta odpowiedź na ważne pytanie

Odpowiednia ilość białka po treningu jest bardzo istotna dla odpowiedniego wsparcia organizmu. Zasadniczo pełni ono trzy kluczowe funkcje. Dzięki niemu, podczas wysiłku fizycznego, twoje ciało jest w stanie tworzyć nowe włókna mięśniowe. Ma ogromne znaczenie w procesie budowania masy. Kolejnym istotnym zadaniem jest uzupełnianie uszkodzeń powstałych podczas treningu i innych, ewentualnych braków. To właśnie ta cecha białka chroni cię przed kontuzjami, które często są spowodowane kumulowaniem się niegroźnych mikrourazów. Białko przyjmowane po treningu jest także niezwykle pomocne w ograniczeniu łaknienia. Dzięki temu nie masz ochoty na przekąski, które bardzo często są tylko pustymi kaloriami.

Kiedy przyjmować białko? Koniecznie sprawdź!

Kiedy i jak będziesz przyjmował białko jest ściśle określone. Błędne jest myślenie, że pora dnia nie ma znaczenia. Białko najlepiej spożyć do około dwóch godzin po wysiłku. Pozwoli to twojemu organizmowi od razu zareagować na powstałe uszkodzenia w mięśniach i szybko je zregenerować. Ponadto podkręcisz swój metabolizm, przyzwyczajając organizm do dostarczania najważniejszych składników, bezpośrednio po zakończeniu aktywności fizycznej. Dzięki temu twoje ciało będzie jeszcze lepiej funkcjonować podczas ćwiczeń!

Ile tego białka? Jak to wyliczyć?

Jak i ile przyjmować białka w ciągu dnia zależy od twojego celu. Jeśli chcesz ustabilizować jego poziom w codziennym menu, wystarczy ci około gram na kilogram masy ciała. Nieco więcej potrzebują osoby redukujące swoją wagę. Wówczas powinny przyjmować około 12 g na 10 kg. Ponadto, warto zaopatrzyć organizm w dodatkowe 25 g po lekkim i umiarkowanym treningu. W przypadku wyjątkowo ciężkich ćwiczeń, sięgnąć po około 40 g białka. Jeśli będziesz stosował się do tych wskazówek, powinieneś być spokojny o procesy regeneracji i budowy nowych tkanek. Z pewnością będą przebiegały prawidłowo!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl