Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Jak dawkować kreatynę i dlaczego warto po nią sięgać?

Regularny trening stanowi spore obciążenie dla organizmu. Najczęściej naszą wydolność wspieramy poprzez odpowiednią suplementację. Chcąc poprawić swoje wyniki, warto sięgać po różne produkty. Jak dawkować kreatynę, która obrosła kilkoma mitami?

Zbilansowana dieta to za mało

Sportowiec lub osoba aktywna ma sporą wiedzę na temat zasad zdrowego odżywiania się. Niestety, nawet starannie komponowane posiłki mogą nie dostarczyć wszystkich niezbędnych składników odżywczych. W celu uniknięcia niedoborów poleca się stosowanie suplementów. Jak dawkować kreatynę? W tej kwestii zdania są nieco podzielone. Suplement ten zyskał sporą popularność w latach 90. ubiegłego stulecia. Porównywano go do sterydów anabolicznych, co nie było prawdą. Obecnie są to środki rekomendowane i całkowicie bezpieczne. Kreatyna ze sklepu Profsender to dobry wybór dla osób aktywnych, którzy ustawiają sobie poprzeczkę coraz wyżej.

 

Jak dawkować kreatynę w ciągu dnia?

Kreatyna jest aminokwasem, który produkuje nasz organizm. Powoduje wzrost siły, potrzebnej do efektywnego treningu. Suplementacja kreatyną ma działanie neuro i kardioprotekcyjne. Aż 95 proc. tej substancji magazynowane jest w komórkach mięśniowych. Jak dawkować kreatynę? Odpowiedź wbrew pozorom nie jest łatwa. Jeśli liczymy na wydajność organizmu na stabilnym poziomie, warto przyjmować suplement rano. Preparat równie dobrze wpływa na organizm bezpośrednio po treningu, gdy stymuluje rozbudowę mięśni i przyspiesza proces regeneracji. Zaleca się przyjmowanie dwóch dawek dziennie bezpośrednio przed i po treningu lub też rano i wieczorem.

 

Lepsza wydolność w okresie suplementacji

Suplementacja kilkoma produktami wymaga konsultacji ze specjalistą. Dzięki temu łatwo zapamiętać, jak dawkować kreatynę, łącząc ją np. z innymi preparatami. Z czym brać ten aminokwas? Jeśli chcemy liczyć na maksymalny efekt, mieszanka suplementów to dobry pomysł. Warto sięgać po węglowodany, leucynę, kwas alfa-liponowy, estragon, argininę, beta-alaninę czy aminokwasy BCAA. Co więcej, kreatynę powinno się przyjmować także w dni nietreningowe. Mimo że produkty tego typu kojarzy się głównie z budowaniem masy, warto pamiętać, że pozytywnie wpływają także na osoby, będące na diecie redukcyjnej. Przy dłuższym stosowaniu można zauważyć zmniejszenie podskórnej tkanki tłuszczowej.

Stosując kreatynę, należy pamiętać, że jej pozytywne działanie neutralizuje alkohol. Nie tylko wypłukuje wodę z organizmu, ale także spowalnia syntezę białek i wydłuża proces regeneracji.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl