Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Jakie białko wybrać? Wszystko zależy od rytmu dnia!

Marzysz o sukcesie w świecie sportu? Chcesz zadbać o pięknie wyrzeźbione ciało? Najpierw przemyśl kilka spraw. Musisz wiedzieć, że twoje mięśnie potrzebują budulca – białka. Nie zawsze będziesz w stanie wypełnić jego zapotrzebowanie wyłącznie posiłkami. Tu z pomocą przychodzą odżywki białkowe. Wybór odpowiedniej nie jest prosty, szczególnie dla początkujących. Prędzej niż myślisz, staniesz przed dylematem – jakie białko wybrać na początek? A może to już ten moment?

Twoje ciało potrzebuje białka!

Musisz zrozumieć procesy, które zachodzą wewnątrz Twojego ciała. Do prawidłowego funkcjonowania potrzebujesz białka, szczególnie gdy uprawiasz sport. Wtedy zapotrzebowanie gwałtownie rośnie. Z tego powodu pojawia się potrzeba suplementacji białka w postaci odżywek.

Białko - jakie wybrać? Kiedy przyjmować?

Po pierwsze zastanów się nad porą przyjmowania białka. Istnieją ich dwa podstawowe typy, tzw.: „szybkowchłanialne”, oraz „długowchłanialne”.

Białka długowchłanialne to takie, których trawienie zajmuje od kilku do kilkunastu godzin. Powinieneś je stosować przed snem. Z kolei szybkowchłanialne – organizm trawi w bardzo krótkim czasie. Przeważnie przyjmuje się je po treningu lub na czczo. Ogólnie mówiąc w sytuacjach, kiedy potrzeba porcji białka „na już”.

Wśród białek o przedłużonym profilu wchłaniania króluje kazeina micelarna. Zawiera ona najwięcej aminokwasów dostarczanych do organizmu z zewnątrz. Stosuje się ją zwykle przed snem, aby zabezpieczyć się przed katabolizmem nocnym. Do mniej popularnych należą: albumina białek jaj, charakteryzująca się bardzo wysoką przyswajalnością, ale marginalizowana przez specyficzny smak oraz kazeinian wapnia.

W drugiej grupie najpopularniejsze są:

- Hydrolizat białek serwatkowych (WPH) to najszybciej przyswajalne białko. Przeznaczone jest do suplementowania tuż po treningu i po obudzeniu.

- Izolat białek serwatkowych (WPI) – zawiera masę enzymów egzogennych. Jest bardzo efektywny w odbudowie mięśni, zawiera też wiele przeciwciał, chroniących przed chorobami.

- Koncentrat białek serwatkowych (WPC) – bardzo popularne białko stosowane między posiłkami i w porze około treningowej. Skutecznie działa antykatabolicznie, przyczynia się do zwiększania odporności.

Powinieneś wiedzieć, że odżywki białkowe nie mogą zastąpić prawidłowej diety! Nie warto też szukać odpowiedzi, jakie białko wybrać na redukcję, jakie na odchudzanie, jakie na masę, a jakie na rzeźbę. Dlaczego? Odżywki białkowe są odpowiednie w każdym okresie. Zmienne są tylko ilości, które powinieneś przyjmować. Pamiętaj — stosuj je, jako dodatek, nie zamiennik! Wtedy przyniosą widoczne korzyści!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl