Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Kiedy pić białko, żeby zauważyć najlepsze rezultaty?

Białko to jeden z podstawowych składników diety, szczególnie ważny dla osób aktywnych i intensywnie trenujących. Masa mięśniowa jest w dobrej formie i dobrze się regeneruje, gdy regularnie przyjmujesz odżywki białkowe. Jak najlepiej je przyjmować, kiedy pić białko, żeby było to najbardziej efektowne?

Białko to budulec mięśni

Nasz organizm w dużej mierze budują różnego rodzaju białka. Nie inaczej jest z mięśniami. Przy ćwiczeniach i zwiększaniu ich masy zapotrzebowanie na białko w diecie znacząco wzrasta. Dotyczy to nie tylko samego budowania mięśni, ale też ich regeneracji, gdyż w trakcie intensywnego treningu, pod wpływem kwasu mlekowego włókna mięśniowe ulegają uszkodzeniu. Ich regeneracja wymaga sporej dawki protein. Z tego powodu najlepiej dodaj do zbilansowanej diety także koktajle, shake i odżywki białkowe. Ważny jest jednak czas ich przyjmowania, tak, żeby organizm najlepiej wykorzystał takie wsparcie.

Kiedy pić białko – przed, czy po treningu?

Rano, po wstaniu, wieczorem – przed snem, a także w porze treningu można przyjmować suplementy białkowe. Co ciekawe, dla zwiększenia efektu można sięgnąć po inny rodzaj białka. W celu dobrej regeneracji mięśni zalecane jest wypicie 10-20 gramów białka bezpośrednio po treningu, a dla profesjonalistów uprawiających dyscypliny siłowe dawka może być nawet dwukrotnie wyższa. Rano i wieczorem uzupełnij pozostałe zapotrzebowanie na białko. Najczęściej zaleca się przelicznik wynoszący około 1,5-2 gramy białka na kilogram masy ciała. Nie przekraczaj zalecanej dawki, to może zaburzyć naturalne procesy występujące w organizmie.

Jakie proteiny są najlepsze?

Bardzo popularne, podstawowe białko wspierające pracę mięśni pochodzi z serwatki i jest znane jako WPC 80. Zawiera ono dużo aminokwasów egzogennych. Kiedy najlepiej pić to białko? Dobrą porą jest poranek. Do odżywki można dodać świeże owoce lub inne produkty, elementy zdrowej diety. Wieczorem lepiej sięgnąć po białka, które pozwolą na utrzymanie wysoki poziom aminokwasów w krwioobiegu przed dłuższy czas. W tym celu lepiej wybierz kazeinę lub jej mieszankę z białkiem serwatkowym.

Odzywki białkowe przyjmowane po treningu są kluczowe. Muszą się szybko trawić, dzięki czemu aminokwasy szybko dotrą do wymagających regeneracji mięśni. To dobry czas na picie izolatu białek serwatkowych, czyli WPI. Świetna jest także albumina jajka kurzego. Warto pamiętać, że najszybciej wchłaniają się izolaty i hydrolizaty, najwolniej – te są odpowiednie na noc – koncentraty i wspomniane kazeiniany.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl