Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Z ograniczeniami czy bez? Sprawdź, jak dawkować białko!

Intensywne treningi wymagają odpowiedniej suplementacji. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, by zapewnić mięśniom najlepsze i najbardziej przyjazne warunki do regeneracji. Podpowiadamy, jak dawkować białko i w jakiej formie najlepiej je przyjmować. W końcu to ono odpowiada za prawidłowy rozwój mięśni i pozwala Ci osiągnąć zaplanowane rezultaty!

Białko pełni więcej niż jedną funkcję

Powszechnie uważa się, że białko odpowiada wyłącznie za rozwój tkanki mięśniowej i jej prawidłową regenerację. Okazuje się jednak, że w organizmie pełni więcej niż jedną funkcję! Stanowiąc aż 20% masy ciała człowieka, odpowiada także za kształtowanie kości, zębów i paznokci. Warto jednak wiedzieć, jak dawkować białko, by nie dostarczyć go organizmowi w nadmiarze. By to ustalić, musisz znać naturalne źródła białka, dokonać szczegółowej analizy swojej dotychczasowej diety i najlepiej - skonsultować swoje wątpliwości z dietetykiem lub trenerem personalnym.

Naturalne źródła białka

Chcąc rozpocząć suplementację białka, warto sprawdzić, ile w konkretnym momencie przyjmujesz go w swojej diecie. Do naturalnych źródeł białka zaliczają się przecież te produkty, które spożywasz regularnie - jaja, komosa ryżowa, owoce morza, a także - nabiał, orzechy i chude mięso. Dodatkową suplementacją warto zainteresować się wówczas, gdy masz ochotę podjąć regularną aktywność fizyczną. Czytaj dalej i przekonaj się, w jakiej formie możesz przyjmować dodatkowe białko, a także - jak prawidłowo je dawkować.

Dodatkowe białko możesz przyjmować na różne sposoby! Uważaj, żeby nie przedawkować!

Wygodne batony, które możesz mieć zawsze przy sobie, masło orzechowe, napoje albo odżywki o starannie opracowanym składzie, odpowiednie do koktajli i shake’ów - sposobów na suplementację białka jest naprawdę dużo! Co więcej - zarówno gotowe produkty, jak i te, w których białko występuje w zwiększonej ilości, są tak smaczne, że nietrudno przekroczyć dzienne zapotrzebowanie. A konsekwencje mogą być naprawdę nieprzyjemne!

Nadmiar białka w diecie może prowadzić między innymi do podwyższenia poziomu cukru we krwi, zwiększeniem masy ciała (niekoniecznie na skutek przyrostu masy mięśniowej!), a nawet - obciążenia nerek.

Jak dawkować białko? Według tej zasady!

Zastanawiasz się, jak dawkować białko? Zasada jest prosta - zapotrzebowanie, w przypadku zdrowej, dorosłej osoby wynosi 1g białka na każdy kilogram masy ciała. Jeśli rozpoczynasz aktywność fizyczną, tę wartość należy zwiększyć do około 1,5-2g. W takiej sytuacji zdecydowanie pomoże Ci właściwie zaplanowana suplementacja.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl